dijous, 27 de desembre del 2012

DEURES DE NADAL

Ja teniu enviats  els deures per correu. Hi ha diversos arxius, el document word explica el què s'ha de fer i com s'ha de fer. Els altres arxius són models de les proves d'accés.

Molt bones vacances i aprofiteu el temps.

dijous, 20 de desembre del 2012

Perfils professionals del pintor


Estem acostumats a pensar en un pintor com a un professional de la construcció que pinta els interiors o els exteriors d'un edifici. Però són moltes les branques professionals que estan relacionades d'una manera o altra amb la pintura. Unes són més creatives, altres més decoratives, d'altres són molt especials... Però sempre hi és present la pintura.

Us convidem a verue aquesta presentació feta per l'Octavio i el Jordi que ho explica perfectament:

Perfils professionals del pintor

dimecres, 19 de desembre del 2012

Una nova aula a l'Institut

Només un envà separava l'aula de música i l'antiga biblioteca: cap dels 2 espais era gaire funcional donades les dimensions tan petites. Així que es va decidir llençar a terra l'envà i transformar l'espai en una nova aula multiusos. Els companys de Manteniment vàrem dur a terme tot el treball d'enderroc i d'instal·lacions, i nosaltres vàrem intervenir a la fase final de la rehabilitació, per deixar enllestitda completament l'aula.

Aquí teniu algunes imatges de com estaven abans les superficíes:

Diari de classe de l'Edgar :
> 26 de novembre: Un grupo formado por la mitad de la clase  hemos empezado a pintar una clase nueva del instituto...
> 28 de novembre: Hemos terminado de lijar y pintar la clase, la primera capa. Luego hemos ido con Antonia y hemos leído el segundo capítulo de "El noi del pijama de ratlles".
> 30 de novembre: Hemos ido a pintar. Hemos dado la 2ª capa de pintura hasta las 11 y después hemos jugado a fútbol.
> 3 de desembre: Hemos ido a la clase y hemos hecho el zócalo con el tiralíneas. Después hemos dados 2 capas de pintura y luego hemos hecho los problemas con Antonia.
I aquí com ha quedat finalment:







dissabte, 15 de desembre del 2012

Retolació nadalenca II

Per fer els rètols nadalencs amb els que vàrem decorar el vestíbul del centre vàrem aprofitar alguns dels recursos que ens va explicar l'Òscar, però aplicats a la tècnica del stencil o plantilles: vàrem editar rètols amb diferents tipus de lletres a partir d'un programa de disseny vectorial digital, es van imprimir i després es van transferir les plantilles als vidres de les finestres: aquí els resultats.




dimecres, 5 de desembre del 2012

Games de tons

No és el mateix parlar de tons de colors o de colors en sí mateixos. Per comprendre-ho millor hi posarem un exemple. Si agafem el que habitualment es coneix com a groc llimona per un costat i com a groc ocre per un altre, podem dir que parlem de dos colors diferents. Ambdós s'anomenen groc, però són colors diferents i amb un origen material completament diferent.

Agafem ara el color groc ocre i fem les barreges necessàries per enfosquir-lo o aclarir-lo: el que obtenim són tons diferents del color ocre. Si apleguem els diferents tons que ens surten i els ordenem en una escala entre el blanc, o tons més clars, i el negre, o tons més foscos, farem una gama de tons del color ocre.

Entre d'altres, una de les utilitats més habituals de les games és la seva aplicació en la confecció de cartes de colors: d'aquesta manera els colors i els tons estan ordenats de manera que és més fàcil guiar-se en el moment de triar un color o un to.

Vàrem aprofitar una de les parets de classe per confeccionar una carta de colors amb games de diferents colors. La peculiaritat radicava en la seva escala, molt més gran que les cartes que estem acostumats a veure.

> 28 de novembre, Diari de classe de Carlos: Hoy he pintado una columna de la gama de colores. Después de terminar la gama de colores hemos empezado a hacer las letras del PQPI y de la Biblioteca.



dimarts, 4 de desembre del 2012

Reglamento Eléctrotécnico de Baja Tensión

Aquí tenéis un vídeo resumen con las principales prescripciones del REBT del año 2002. Espero que os sea de ayuda, y atended sobre todo a los elementos de seguridad y a las instalaciones eléctricas en viviendas con un grado de electrificación básica.



dilluns, 3 de desembre del 2012

Cercle cromàtic

Quines són les eines per fer un cercle cromàtic de 2'40 m de diàmetre. Si substituim el compàs per un tros de corda amb un clau a un extrem i un llapis a l'altra, i aconseguim regles suficientment llargs, ja podem començar a fer un gran cercle cromàtic a la paret.

Si recordem per a què servia el cercle cromàtic, recodarem també quin és el seu procés d'execució: primer plantem els colors primaris, després els secundaris, i per últim graduem la barreja de colors primaris per obtenir diferents tipus de colors secundaris.

El cercle cromàtic ens permet visualitzar perfectament les relacions entre els colors: quin és el color secundari que es troba entre dos primaris qualsevols, i quin és el color secundari oposat o complementari de qualsevol primari.
> 21 de novembre, Diari de classe de Hamza: Hoy a las 8 hemos hecho un círculo grande en la pared. Luego hemos pintado el círculo de colores primarios y secundarios. Hemos salido al patio a las 11. Luego hemos seguido pintando. En clase de Antonia hemos hablado de la película (Titanes).

diumenge, 2 de desembre del 2012

Diario de clase de Mantenimiento III

Semana del 11 al 21 de noviembre

Juandi

Hola, hoy hemos hecho a primera hora un examen de electricidad. Después repasar el examen. Con Antonia hemos hecho un dossier de Interessos y después acabar cuadro de electricidad, cortar tubo wirsbo para poner codo pipa, te, codo.

Yeray

Hoy hemos llegado y hemos acabado la práctica que empezamos ayer del panel con el magnetotérmico.
Luego hemos intercambiado los grupos de mantenimiento con los de pintura y nos han explicado cómo pintar algunos materiales.


Anónimo

Hemos visto diapositivas de electricidad, y también un panel de electricidad, después hemos cogido los ordenadores y hemos buscado información sobre el treball de electricidad.


Anónimo

Hoy a primera hora hemos subido con el Fran a hacer un powerpoint, luego hemos ido a hacer prácticas por el centro.
Después del patio, con la Antonia, nos ha contado el funcionamiento de las pruebas de acceso.



Iván

Avui a primera hora hem anat a fer la pràctica amb el Fran. Després hem anat amb l'Antònia i hem repassat els problemes de matemàtiques i després hem tornat a fer les pràctiques al centre.